In Rotterdam ontmoeten vele culturen elkaar die samen de stad maken. Het Maritiem Museum biedt al 150 jaar plek aan ontmoetingen, het vertellen én het verzamelen van de mooiste verhalen. Maak tijdens Museumnacht010 kennis met een van de meest uitgesproken Rotterdamse culturen, tradities en rituelen: die van Kaapverdië.

Beleef een avond waarin je zintuigen volop geprikkeld zullen worden. Laat je meevoeren op de ritmische klanken en heerlijke geuren en smaken van van de Kaap. Ervaar een uniek kijkje in de keuken van de Rotterdammer die uit Cabo Verde komt.

Doe tijdens Museumnacht010 mee met dans- en muziekworkshops en laat je inspireren door spoken word en persoonlijke verhalen. Uiteraard kan een bezoekje aan de nieuwe tentoonstelling Verankerd?! met persoonlijke verhalen van migratie over zee door tien jonge, Rotterdamse makers niet ontbreken. We maken de avond compleet met de jaarlijkse pubquiz en een DJ.

Kom, ontmoet en dompel je onder in de Kaapverdische cultuur in Rotterdam! Você está vindo?

Maritiem Museum Rotterdam
Leuvehaven 1