Loading Events
  • This event has passed.

Maak tijdens Museumnacht010 kennis met verschillende authentieke tradities uit Kaapverdië. Dans, zing en trommel mee in deze interactieve workshops! Traditionele Kaapverdische muziekstijlen nemen je mee in de tradities die voortgekomen zijn uit het slavernijverleden of juist hun roots hebben in Oost Europa

Luister naar de trommels van São João, een ritueel ter ere van de geboortedag van Sint Johannes de Doper. Dit feest wordt al ruim 40 jaar in Rotterdam gevierd op het Heemraadsplein.

Carnaval is ook op Kaapverdië een jaarlijks feest en daarom doen Kaapverdiërs al sinds de jaren 80’mee met de Rotterdamse Zomercarnaval, een groot feest dat de stad ieder jaar weer in beweging brengt.

Waan je op een bruisende markt vol kleurrijke kraampjes. Van Kaapverdische pasteitjes, Afrikaanse sieraden, tot Surinaamse cassava chips. Duik in deze levendige markt vol smaken en stijlen die de rijke cultuur van de avond weerspiegelt.

locatie

Maritiem Museum Rotterdam
Leuvehaven 1
Rotterdam, 3011EA
Website:
www.maritiemmuseum.nl

Events bij Maritiem Museum Rotterdam

• There were no results found.
  • This event has passed.