Verwelkom de magie van het kijken tijdens Museumnacht010, een betoverende reis door de veelzijdige culturele fotoschatten van heel Nederland! Ontdek in het Nederlands Fotomuseum de Eregalerij van de Nederlandse fotografie, waar 99 iconen de rijke geschiedenis van ons visuele erfgoed belichten.

Dompel jezelf onder in diverse tentoonstellingen die de grenzen van creativiteit en verbeelding verkennen, een ware viering van diverse perspectieven. Van de ruimtevullende video-installatie This One Is For You Serra van Monica Nouwens tot de indringende overzichtstentoonstelling Onderweg van documentaire fotograaf Ad van Denderen en WOMXN. waarvoor 23 Rotterdamse vrouwen zich lieten portretteren door Sebiha Öztaş. Laat je verbazen door de magie van onze kaleidoscopische photobooth, waar elk snapshot een uniek kunstwerk wordt.

De nacht komt tot leven met liveoptredens en DJ 20 Uñas. Neem deel aan de workshop cyanotype en experimenteer met interactieve geluidsinstallaties van Waveformers en creëer je eigen limited edition tas in de 19e eeuwse blauwdruktechniek.

Museumnacht010 belooft een onvergetelijke ervaring vol creativiteit, fotografie en de viering van diverse perspectieven. Laat je zintuigen prikkelen en geniet van een nacht vol ontdekkingen op Rotterdam Zuid!

Foto: Fred Ernst

Nederlands Fotomuseum