Kom tijdens Museumnacht010 naar de solotentoonstelling Hey fever dream van de Tilburgse schilder Jesse Fischer. Als we naar zijn werk kijken, zijn we getuige van scènes uit het kleurrijke volwassen leven waarin onschuld en een bijna neurotische sexualiteit hand in hand gaan. Het straalt een moderniteit uit die voor de gemiddelde museumbezoeker nog moet aanbreken.

Op speelse wijze verbeelden de schilderijen van Fischer een cultuur waarin het draait om het individuele genot. De personages die hij schildert lijken vaak afgesloten van hun omgeving en staren in de verte, op zoek naar een nieuwe kick. Ondanks hun lege blikken is de denkbeeldige wereld waarin de personages zich bevinden een betoverende wereld waarin ze vreugde en luchthartigheid uitstralen.

Fischers werkwijze zou je kunnen omschrijven als ‘intuïtief verhalend schilderen’. Hoewel er in elk van de werken een verhaal lijkt te worden verteld, wordt dit verhaal alleen gevormd door het op een intuïtieve manier toevoegen van elementen.

Studio Seine
Mathenesserdijk 323A